Ze setkání

Jak zavést Ohmův zákon tak, aby to bavilo i učitele? Snadná pomoc pohrajme si s volampérovou charakteristikou žárovky s baňkou a bez ní, ponořme vlákno do destilky, foukejme na vlákno 60 W žárovky v sériovém zapojení s malou žárovkou 3 V 0,2A a sledujme jak se jas malé žárovičky mění...

Pozornost jsem na začátku setkání nasměroval na domácí experimenty - zamrzlé bubliny, podchlazená voda a alobalový vodič v magnetickém poli Země.

S účastníky jsem prošli kompletní návrh metodiky pro zavedení magnetického působení v šestém ročníku ZŠ. Hojně jseme využili "fyzikální šuplík" Vaška Piskače.

Online setkání bylo věnováno metodice pro záživnější zavádění jednotek. Inspirací mi byla metodika Věrky Koudelkové. Provedli jsem i sadu experimentů s lehce dostupnými pomůckami, které se dají využít jak při distanční výuce, tak i v běžných hodinách.

Spektroskopie

14.02.2020

Ve středu 12. 2. 2020 odpoledne proběhlo na naší škole další setkání vyučujících fyziky základních a středních škol. Tato setkání se konají v rámci létajícího centra Elixír z. ú. podporující přírodovědné vzdělávání učitelů.

Elektromotory

09.12.2019

S účastníky centra jsme prošli sadu experimentů, které žákům osvětlí principy elektromotorů. Využili jsme sadu, dle šuplíku V. Piskače: https://fyzikalnisuplik.websnadno.cz/elektro/vodic_v_magnetickem_poli.pdf

S využitím metodiky z Fyzikálního šuplíku jsme se věnovali pohyblivým obrázkům a prostorovému vidění.

Přetlak a podtlak oproti atmosferickému se velmi náročně "okecává". Vidět jeho účinky na vlastní oči je daleko lepší. Účastníci LC si tentokrát odnesli sadu pomůcek, které názorně přesvědčí žactvo, že absence části vzduchu v okolí balónku dovolí jeho rozepnutí a naopak. Vše zajistilo několik jednocestých ventilů a dvě pumpičky.

© 2018 - Elixír do škol, z. ú. | Olbrachtova 1929/62 | 140 00 Praha 4
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky